Sycylia Taormina – atrakcje warte zobaczenia

Sycylia Taormina blog podróżniczy

Spis treści

Taormina – gdzie to jest?

Taormina to mała miejscowość położona około 50 kilometrów na południe od Katanii. Sycylia Taormina, to licząca niewiele ponad 10 tysięcy mieszkańców gmina, która olśniła nas swoim pięknem.

Ale zacznijmy od początku. Nasz wyjazd na Sycylię mieliśmy podzielony na 2 hotele. Początkowo plan był taki, żeby jeszcze zatrzymać się na 2 noce właśnie w Taorminie, jednak stwierdziliśmy, że 3 hotele to już będzie za dużo, bo chcemy też nieco odpocząć.
Spoiler alert – to był wielki błąd. Po przyjechaniu do Taorminy prawie od razu stwierdziliśmy, że to był błąd że tam nie zostajemy.

Miasteczko Taormina na Sycylii

Taormina atrakcje – „To miasto uwodzi oczy, umysł i wyobraźnię”

Na pewnym ciekawym blogu podróżniczym, we wpisie właśnie o Taorminie znalazłem taki cytat. Link do wpisu znajdziecie tutaj. (Nawiasem mówiąc bardzo fajny blog, na który trafiłem przypadkiem właśnie tworząc ten wpis).
Moim zdaniem lepiej nie dało by się opisać Taorminy w kilku słowach.

Jadąc do tej położonej na zboczu wzgórza miejscowości, absolutnie nie wiedziałem czego się spodziewać. Research oczywiście był zrobiony, ale na tyle, że wiedziałem, że na dole jest plaża a na górze antyczny teatr grecki. Cała mniej więcej wiedza na temat atrakcji w Taorminie. No i to chyba na tyle.

Sycylia Taormina blog podróżniczy

Taormina parking

Po znalezieniu parkingu, który jeszcze udało nam się znaleźć, bo byliśmy dość wcześnie, ale już większość miejsc parkingowych byłą i tak zajęta, zaczęliśmy się wspinać w stronę miasteczka.
Na szczęście parking nie był daleko i sam spacer zajął nam maksymalnie może kilka minut.

Poniżej wrzucę wam z Google Maps, gdzie parking się znajdował. Myślę, że to dobre miejsce, bo nie będziecie mieli do przejścia kilometrów pod górę, żeby dojść do centrum miasteczka.
Ten parking w Taorminie nie jest niestety darmowy, no ale coś za coś. Zresztą chyba raczej niewiele darmowych parkingów znajdziecie w tym malowniczym miasteczku, jak i ogólnie na Sycylii.

Malownicze miasteczko Taormina Sycylia i jego atrakcje.

Zaraz po wkroczeniu do centrum, miasteczko Taormina zaczęło nas zaskakiwać swoim pięknem. Cudne uliczki, pełne turystów, sklepów, straganów i ten niesamowity klimat tego miejsca.

Taormina co zobaczyć Sycylia

Trafiliśmy też na grupę chyba pięciu lub sześciu pięknych sportowych auto z Wielkiej Brytanii, które akurat przejeżdżały wąskimi uliczkami miasta. Ciekawa uatrakcyjnienie i tak już bardzo ciekawego miejsca 🙂

Taormina atrakcje
Taormina Sycylia co warto zwiedzić

Powoli kierujemy się w stronę antycznego teatru greckiego – chyba najpopularniejszej atrakcji Taorminy. Jednak w tym mieście nie ma się wrażenia, że jest cel i trzeba tam dojść, żeby zobaczyć coś ciekawego. Spacer uliczkami bardzo umilał drogę do naszego punktu docelowego.

Taormina antyczny teatr grecki

Docieramy do wejścia do osławionego zabytku i jednej z największych atrakcji Taorminy. Starożytny teatr grecki niestety nie jest darmową atrakcją, więc trzeba kupić bilet…

Taormina starożytny teatr grecki bilety

Jeszcze troszkę stromych schodów pod górę. Już prawie jesteśmy na miejscu.
Jeśli się zmęczycie schodami lub po prostu będziecie chcieli chwilkę odsapnąć, to widoki na wulkan Etna są naprawdę „mega”. Warto się zatrzymać choć na chwilę i obrócić, żeby zobaczyć ten krajobraz. Naprawdę warto, to raz, ale po drugie, będzie to mała rozgrzewka przed kolejnymi widokami na górze…

Taormina widok na Etnę

Po wspięciu się na samą górę na chwilę pewnie zaniemówiłem… 😉
To co tam zobaczyłem wryło się w moją pamięć chyba już do końca życia.
Osobiście bardzo lubię starożytne zabytki, teatry, świątynie. Zwłaszcza te dobrze zachowane, a teatr grecki w Taorminie trzyma się jeszcze dosyć dobrze (w porównaniu z niektórymi innymi zabytkami, nie tylko na Sycylii)

Wyobraziłem sobie jak to miejsce musiało wyglądać w czasach swojej świetności. Piękny starożytny teatr grecki, prawie na szczycie góry, a z niego tak bajeczny widok. Jak tutaj musiały wyglądać występy i przedstawienia? Lubię sobie wyobrażać jak takie miejsca wyglądały w latach swojej świetności, a to miejsce naprawdę działa na wyobraźnię.

Antyczny teatr grecki w Taorminie Sycylia
Sycylia Taormina teatr grecki

Jak już będziecie na samej górze gdzie właśnie mieści się teatr grecki, a lubicie ładne miejsca, żeby sobie zrobić zdjęcie czy choćby selfie, to koniecznie pospacerujcie dookoła teatru. Są tam piękne tarasy widokowe, z widokiem na Etnę czy pobliskie plaże i oczywiście na ułożone na wzgórzu domy Taorminy.

Miejsca te są bardzo mocno „Instagram friendly”, ale można tam też zrobić sobie po prostu piękne pamiątkowe zdjęcie z wyjazdu na Sycylię.

Sycylia Taormina miejsca widokowe które warto zobaczyć
Taormina Sycylia widok na wulkan Etna

Ogród publiczny w Taorminie

Z teatru greckiego wychodzimy innym wyjściem niż weszliśmy na górę. Nie ma tam dużego ruchu, a dość kręta ale szeroka droga prowadzi nas cały czas w dół.

Na samym dole wyszliśmy niedaleko publicznego ogrodu w Taorminie, który zachwycił nas z kolei wszystkimi odcieniami zieleni. Można tam znaleźć kilka ciekawych pomników, a także ciekawy mały budynek o nazwie Villa Comunale Di Taormina. Kolejna atrakcja Taorminy na którą można powiedziec trafiliśmy troszkę przypadkiem.

Oczywiście i tam nie zabraknie pięknych tarasów, gdzie widoki aż zapierają dech w piersiach. Ale jak to mówią, jedno zdjęcie jest warte więcej niż 1000 słów, także poniżej kilka fotografii z ogrodu publicznego w Taorminie.

Ogród publiczny w Taorminie na Sycylii
Taormina miejsca które warto zobaczyć ogród publiczny
Taormina Sycylia ogród park miejski

Kolejka linowa Taormina

W Taorminie znajdziecie też plażę u stóp wzgórza. Jest to jednak kawałek drogi z samej góry. Więc jeśli chcieli byście po zwiedzeniu teatru greckiego wybrać się na małe plażowanie, to możecie skorzystać z kolejki linowej. Tak, w mieście mają usługę kolejki linowej, która w dodatku wyjdzie taniej niż taxi (no chyba, że będziecie tam dużą grupą).

Zaoszczędzicie w ten sposób sporo czasu i sił. Zwłaszcza jeśli byście podróżowali w drugą stronę czyli z plaży na górę.
Przejazd kolejką to koszt 3 euro za osobę w jedną stronę.

Kolekla linowa Taormina Sycylia

Isola Bella – plaża w Taorminie

Jedyna w swoim rodzaju malownicza plaża Isola Bella z wysepką na którą można dojść na nogach, zamaczając tylko nogi nawet nie do kolan.

Isola Bella czyli piękna wyspa, jak sama nazwa już nam sugeruje, jest naprawdę piękna. Szkoda tylko, że przyciąga takie tłumy ludzi, bo świetnie byłoby tam poplażować w nieco mniejszym tłoku 😉
Ale miejsce udało się znaleźć, także i tak było super. Nie wykupiliśmy leżaków, bo byliśmy tam już na koniec dnia praktycznie, także szkoda pieniędzy na 2 godziny, bo i tak trzeba zapłacić jak za cały dzień.

Jest to plaża żwirowo kamienista, także gdybyśmy przyjechali tam na cały dzień plażowania, to warto by było wynająć leżaki, ze względu na wygodę.
Ale ten czas który tam spędziliśmy udało się jakoś wytrzymać siedząc czy leżąc na ręcznikach które były ułożone na kamieniach. Szczerze mówiąc jest tam tak sympatycznie, że nawet nie zwróciłem wtedy na to uwagi.

Isola Bella plaża w Taorminie
Plaża w Taorminie Isola Bella

Niestety czas w tak pięknych miejscach ucieka nieubłaganie szybko i zanim się obejrzeliśmy, zaczęło powoli zachodzić słońce.
Czas zatem się zbierać. Muszę przyznać, że i tak byliśmy już nieco zmęczeni tym intensywnym dniem. Czas wracać do hotelu, wziąć prysznic i wyjść gdzieś na kolację w Katanii.

Plaża Isola Bella Taormina wrzesień
Widok na Isola Bella - Taormina atrakcje

Często spotkałem się z opiniami, że Taormina jest zbyt turystyczne i tłoczna i że lepiej pojechać odwiedzić inne miejsce w tym czasie. Muszę powiedzieć, że Taormina faktycznie jest dość mocno oblegana przez turystów, ale jest ku temu powód.
Jeśli faktycznie ktoś lubi plażować bez ludzi wokół i zwiedzać miejsca gdzie lokalni żyją bardziej z dala od turystów, to faktycznie można sobie odpuścić Taorminę, bo ta jest już nieco komercyjna. Ale nie zmienia to faktu, że ma niesamowite miejsca, piękne widoki i ten cudny klimat.

Jak już wspomniałem na początku wpisu, jeden z planów wycieczki na Sycylię zawierał opcję pozostania na 2 noce w Taorminie. Jednak wycofaliśmy się z tej części planu. Kiedy jednak przyjechaliśmy do tego miasteczka, stwierdziliśmy, że szkoda, że tak się stało, bo chętnie byśmy zobaczyli jak wygląda wieczorne życie w Taorminie.

No nic… Może następnym razem…

Dla osób lubiących też informacje o podróżach w formie wideo, mamy też film z naszego kanału YouTube. W filmie zwiedzamy Taorminę i niedaleką miescowość Savoca, gdzie były nagrywane sceny do filmu „Ojciec Chrzestny”
Zapraszamy.

YouTube video

Trzymajcie się i zapraszam na kolejne wpisy z Sycylii i nie tylko. Po listę jakie skrywa atrakcje Sycylia wschodnia, zapraszam na inny wpis na blogu.

Cześć.

9 odpowiedzi

1. Witam Łukasz. Naprawdę super! Czy to zdjęcia, filmy Video na Twitterze czy YouTube czy Podróżniczy.Blog to wszystko wspaniałe! No i oczywiście kraje, stolice, miasta w których byłeś to wszystko na Plus+++ Trzymam kciuki i jeżeli to możliwe i pozwala na to czas, to życzę ci dalej takich udanych wyjazdów i odkrywania nowych krajów,stolic,miast etc…. Pozdrawiam Adam z Twittera

1. Dziękuję Adamie za bardzo miły komentarz. Mam nadzieję, że niedługo skończy się zaraza i będzie można znowu gdzieś pojechać, żeby nagrać coś fajnego na YouTube i o czymś napisać na blogu 🙂
      Pozdrawiam!

2. Witam Łukasz i dzięki za pozdrowienia i też pozdrawiam. Też myślę że już niedługo się to skończy i będzie można znów swobodnie podróżować. Bo aż pali mi się ogień pod stopami żeby na drugi rok już pojechać. I oczywiście żebyś mógł nagrywać, pisać i robić fotki i wrzucać na YouTube i Podróżniczy Blog🎥📸. Jest Super to co robisz!👍😀 I tak dalej!👍😀
    Adam.

1. Dziękuję za kolejny bardzo miły komentarz. Aż chce się nagrywać i pisać posty 🙂 No miejmy nadzieję, że niedługo już gdzieś pojedziemy. My w tym roku tylko no Malcie, ale zważywszy na specyfikę 2020 to chyba i tak nienajgorzej 😉
      Pozdrawiamy!

1. Dokładnie lepsze to niż nic zważywszy na to co teraz mamy😟 . Ja też z rodziną mogłem pojechać tylko na 4 dni do Szwajcarii. I myślę że już za niedługo będziesz mógł znów nagrywać i pisać posty, tego ci życzę. Adam.

1. Szwajcarię też bym odwiedził, tylko ceny mnie odstraszają, bo ponoć strasznie drogo jest. No ale kiedyś będzie trzeba się wybrać, bo byłem tylko przejazdem póki co…

1. Witam Łukasz. Powiem tak, no nie jest tanio ale można sobie jeszcze pozwolić. My byliśmy nad Jeziorem Genewskim w Montreux w tamtym roku i w tym roku, ale powiem że jest warto i jest może drożej niż gdzieś indziej gdzie się już do tej pory było, ale niema co za dużo myśleć bo wtedy byśmy nigdzie nie pojechali. Więc życzę ci aby to się spełniło i żebyś mógł pojechać do Szwajcarii. Pozdrawiam.

2. Myślę, że masz rację, bo niektóre kraje czy miejsca są po prostu droższe, ale czy to powód żeby ich nie odwiedzić? Nie sądzę. Szwajcaria w sumie w zasięgu samochodowym nawet, także kto wie, może na wiosnę na jakiś przedłużony weekend wyskoczymy 🙂
            Pozdrawiam!

3. Adamie, chciałem tylko jeszcze wspomnieć, że ze względu na to, że chciałem mieć podobną nazwę użytkownika do tej z Instagrama, zmieniłem konto Twittera. Teraz moje konto jest pod nazwą @podrozniczyblog. Mam nadzieję, że tam zawitasz 🙂