Wakacje na Sycylii – od rozczarowania do zakochania

Wakacje na Sycylii podróże Sycylia blogi

Spis treści

Wakacje na Sycylii – wyspa słońca oczarowała mnie całkowicie. Zakochałem się i z pewnością będę chciał tam wrócić. Jednak nie było tak od pierwszych chwil, a to pewnie dlatego, że nie poddałem się jej rytmowi i próbowałem żyć tam swoim kontynentalnym tempem.

Wakacje Sycylia blog podróżniczy - od rozczarowania do zakochania.

Wakacje na Sycylii i pierwsze chwile spędzone na wyspie

Nasz pierwszy kontakt z Sycylią i pierwsze zdziwienie które nas spotkało w momencie, kiedy to po długiej podróży przyjechaliśmy do hotelu, rozpakowaliśmy się na szybko i głodni wyruszyliśmy na miasto coś zjeść.

Jak się okazuje zjedzenie ciepłego posiłku w Katanii w godzinach popołudniowych nie było aż takie proste… Pierwsza znaleziona przez nas na TripAdvisor restauracja była zamknięta. Znaleźliśmy drugą w okolicy. Ta była otwarta, więc zadowoleni i strasznie już głodni weszliśmy do środka. Po wejściu usłyszeliśmy tylko „open twenty, open twenty”, czyli, jak po krótkim namyśle zrozumieliśmy, że otwarte o dwudziestej.

Na szczęście uratowała nas pewna sympatyczna pani w niewielkim barze na rogu ulicy, niedaleko naszego hotelu. Dostaliśmy dwa ostatnie kawałki pysznej lasagne. W ten sposób wakacje na Sycylii i pierwszy dzień można powiedzieć zostały uranowane 😉

Sycylia piękne plaże kontra brzydkie plaże

Kolejny dzień niestety też nie pomógł nam nastawić się lepiej mentalnie, bo trafiliśmy na niezbyt udaną pogodę. Troszkę padało, niebo praktycznie całe zachmurzone… W ten dzień postanowiliśmy wybrać się na zwiedzanie miejscowości Syrakuzy i w sumie… było super. Nie mogę narzekać.
Jednak następnego dnia, kiedy w końcu zrobiła się ładna pogoda, postanowiliśmy odpocząć i troszkę poplażować.
Wybraliśmy się na pobliską plażę w Katanii. Jak się okazuje większa część tamtejszej plaży należy do hoteli i musieliśmy odjechać kawałek dalej na plażę publiczną.
Wchodząc na publiczną część plaży zobaczyliśmy masę śmieci a w piasku były nawet potłuczone butelki. Ogólnie totalny syf.

Sycylia Katania plaża publiczna i śmieci

Lekko oburzeni tym całym śmietniskiem, stwierdziliśmy, że nie ma sensu plażować na siłę w miejscu w którym nam się nie podoba. Na szczęście w dzisiejszych czasach jest w telefonach Internet i na szybko powstał nowy plan.
Znalazłem polecaną piaszczystą plażę Fontane Bianche, oddaloną jakieś 70 kilometrów od Katanii…

Od tego momentu wszystko się zmieniło, bo plaża okazała się rewelacyjna. Czysta, z miękkim żółtym piaseczkiem, ale też z restauracjami i barami praktycznie na wyciągnięcie ręki. Można było tam spędzić dzień bez ruszania się z miejsca. Od leżaków do baru lub restauracji miliśmy dosłownie 5 metrów.

Zakochanie się w Sycylii

Praktycznie od tamtej pory trafialiśmy już tylko w piękne miejsca, a Sycylia nas rozkochiwała w sobie coraz bardziej.

W kolejnych dniach odwiedzaliśmy piękne miejsca takie jak Taormina czy Savoca, które leżą niedaleko w północnym kierunku od Katanii.

Innego dnia wybraliśmy się na wycieczkę Jeep’ami na wulkan Etna. Rewelacyjna wycieczka w super miłym towarzystwie. Organizatorzy wycieczki z firmy GoEtna to naprawdę fachowcy a w są dodatku mega sympatyczni.

Sycylia to naprawdę masa atrakcji i osoby lubiące eksplorować, na pewno nie będą się tam nudzić.
W kolejnych dniach odwiedziliśmy jeszcze Villa Romana, Schody Tureckie czy słynne pozostałości po Grekach którzy niegdyś gościli na Sycylii, czyli Dolina Świątyń.

Wakacje na Sycylii to z pewnością cudownie spędzone chwile

Wycieczka i całe wakacje na wyspie słońca okazały się wielkim hitem. Przecudowny klimat Sycylii przyciąga nas z powrotem na wyspę. Mam nadzieję, że uda się tam wybrać ponownie już niedługo.

Jeśli interesują Cię na przykład atrakcje wschodniej Sycylii, albo inne wcześniej już wspomniane miejsca którymi Sycylia zachwyca, to wszystkie dostępne na tym blogu podróżniczym wpisy będą już w odpowiednich miejscach podlinkowane.

Jeśli natomiast szukacie ciekawostek o Sycylii, to odwiedźcie bloga Natalii (tej ze zdjęć 😉 ). Ona przygotowała bardzo fajny wpis o Sycylii, wraz z garścią informacji które mogą się przydać podczas pierwszego wyjazdu na wyspę słońca.

Inne wpisy z Sycylii jeszcze z pewnością się pojawią, bo byliśmy w zbyt wielu pięknych miejscach i aż mnie nosi, żeby o nich wszystkich tutaj opowiedzieć 😉

Dla osób które lubią też pooglądać coś o podróżach w formie wideo, zapraszam jeszcze na film w którym przedstawiamy 17 ciekawostek o Sycylii, które mogą się przydać podczas pierwszego wyjazdu na tą piękną słoneczną wyspę.

YouTube video

Do zobaczenia w kolejnym wpisie! Cześć!

7 odpowiedzi

1. To jest właśnie ciekawe jak to w tych krajach śródziemnomorskich jest, że tam mało kto pracuje w południe, wtedy się odpoczywa, bo na zewnątrz jest za gorąco. Arbuz w gorące dni i w takiej popołudniowej przerwie smakuje jeszcze lepiej!

2. Artykul fajny ale jestem we wrzesniu i jest do niczego! Najpiekniejsza plaza sycylii rozczarowywuje! No i najawzniejsze! Nie ma pogody! Ma padac orzez caly pobyt! Co mam robic jak pada? Nawet nie ma jak zwiedzac!!!!!

1. Myślę, że nie będzie tak źle, aby padało przez cały pobyt. Prognoza pogody, zwłaszcza w Google pokazuje często chmury i deszcz, a w rzeczywistości nie jest tak źle.
      Myślę, że jeśli nie ma pogody na plażowanie, to pozostaje zwiedzanie, ale jeśli pada, to faktycznie zwiedzanie też jest utrudnione. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to jakaś parasolka albo kurtka przeciwdeszczowe i zwiedzanie pomimo przeciwności… Bo szkoda przecież przesiedzieć cały pobyt w hotelu.
      Niestety pogoda jest nieprzewidywalna i czasami w takim nawet miejscu jak Sycylia, gdzie normalnie powinno być jeszcze gorąco i powinna być piękna pogoda, można trafić na opady. No niestety nic nie poradzimy.
      Życzę miło spędzonego czasu na Sycylii, pomimo braku pogody.
      Pozdrawiam cieplutko!

2. Świetny blog!
      przeglądając mapy widzę że piszczyste plaże są no południe od Katanii. A skały na północ od miasta. czy wśród tych skał są dostępne miejsca do pływania i „plażowania”?

1. Cześć. Jeśli dobrze pamiętam, to plażowaliśmy tylko na tej piaszczystej plaży na południe od Katanii. Nie jesteśmy typami plażowiczów, więc nie będziemy w stanie dużo na ten temat podpowiedzieć.