Serengeti nocleg w Heritage Luxury Tented Camp

Spis treści

Nocleg na Safari w Serengeti — niezapomniane przeżycia

Serengeti nocleg, czyli gdzie przenocować w najpopularniejszym parku nadowym w Tanzanii…

To nie był nasz pierwszy raz na Safari. W 2021 roku wybraliśmy się na Safari z Zanzibaru, a wybór padł na Park Narodowy Mikumi. Ekscytacja była ogromna, a naszej wyprawie pikanterii dodawał fakt, iż mieliśmy nocować w domkach na terenie parku, pośród dzikich zwierząt.

Wówczas mieliśmy domek, a w środku nocy budziły nas pochrumkiwania guźców, znajdujących się tuż pod naszym oknem. Byliśmy w ekstazie:) Już wtedy obiecaliśmy sobie, że do Tanzanii wrócimy, tym razem do parku narodowego Serengeti, by zobaczyć wielką migrację zwierząt.

Zrobiliśmy to, a tym razem sam nocleg był również wielką atrakcją. Dziś o tym jak wybrać nocleg w parku narodowym Serengeti i czego się spodziewać? Wszystko o Serengeti Heritage Luxury Tented Camp.

Safari w Serengeti - nocleg w luksusowych namiotach
YouTube video

Nocleg w parku narodowym Serengeti — tak to się zaczęło

Nocleg w parku narodowym Serengeti wybrał nam nasz przewodnik Frank (jest to najlepszy przewodnik Safari i to właśnie razem z nim pomagamy w zorganizowaniu Safari szytego na miarę, jeśli marzysz o takiej przygodzie, napisz na safarizfrankiem@gmail.com).

Nie wiedzieliśmy zupełnie czego się spodziewać. Wiedzieliśmy jedynie, że będziemy nocowali na terenie parku, a reszta była totalnym zaskoczeniem.

Sama droga do parku jest już atrakcją samą w sobie. Po drodze mijają nas cudowne, dzikie i wolne zwierzęta, ale miało być o noclegu. To, co zastało nas na miejscu, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Tymczasowy kemping, bez ogrodzeń, bez bram, bez płotów. Tylko my i natura, a przed obozem… stado słoni. Frank, nasz przewodnik z piętnastoletnim doświadczeniem, nie widział jeszcze by tak sporych rozmiarów stado, przechadzało się w pobliżu obozowiska. Zaczęło się wyśmienicie.

Park Narodowy Serengeti nocleg

Pora deszczowa w Serengeti

Serengeti odwiedziliśmy w marcu 2023, wtedy to nieśmiale i powolutku rozpoczyna się pora deszczowa, a temperatura spada. Zdecydowanie zachęcam Cię do wzięcia jakiejś ciepłej odzieży wierzchniej oraz ciepłej piżamy, z uwagi, iż kempingi ogrzewania nie posiadają. Wiem, że 18 lub 16 stopni to nie tragedia, ale organizując Safari z Zanzibaru, gdzie w tym czasie panują ponad 30-stopniowe upały, możesz przeżyć lekki, temperaturowy szok.

Ten czas ma również swoje ogromne zalety. Nie ma takich tłumów, a zwierzęta często podziwiacie wyłącznie wy i wasz przewodnik. Stada można zaobserwować w zupełnie innych sytuacjach, z młodymi. Nie ma upałów, pogoda w ciągu dnia jest wręcz idealna do odkrywania wszystkich zakątków parku.

Heritage Luxury Tented Camp – nocleg w Serengeti

Na miejscu przywitał nas Masaj, który pomógł nam z bagażami. Miła dziewczyna, która była częścią załogi, objaśniła nam zasady panujące w obozie, bo pamiętaj, jesteśmy pośrodku parku narodowego, wokół nas dzikie zwierzęta, od których nie odgradza nas nic!

Zostaliśmy zaprowadzeni do naszego namiotu. Całość wyglądała cudownie i ze smakiem. Bardzo przestronne miejsce, z wielkim łóżkiem, szafką nocną, stoliczkiem idealnym do pracy oraz fotel.

W namiocie znajdziesz również bardzo dużą łazienkę, osobno toaleta oraz prysznic.

Kemping na Safari — jedzenie

Obóz jest duży. W pięknej jadalni spożywamy posiłki, które są przepyszne. Codziennie szef kuchni dogląda, by dania były świeże i smaczne. Każdego dnia podchodził do nas, pytał o naszą opinię i upewniał się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Od godziny 6.30 serwowane są śniadania, można również zjeść lunch, jednak z uwagi na to, że my po śniadaniu wyruszaliśmy na Safari, lunch zawsze był nam przygotowywany do pudełka.

Po powrocie raczyliśmy się pyszną kolacją.

Heritage Luxury Tented Camp — bezpieczeństwo

W namiocie jest również krótkofalówka. Przez nią, gdy tylko najdzie nas ochota, aby namiot opuścić, należy skontaktować się z kimś z obsługi. Namiot opuszczamy w towarzystwie ochrony, wiadomo, liczy się bezpieczeństwo.

Zwierzęta nie mają w swojej naturze atakować ludzi, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Od dzikiej przyrody i tych wszystkich cudownych zwierząt odgradza nas wyłącznie cienka ściana namiotu. Mieliśmy okazję spędzić w obozie dwie noce i wrażenia były niesamowite.

Safari Serengeti nocleg…

Każdego wieczoru, zasypialiśmy z odgłosami zwierząt i w ich towarzystwie budziliśmy się o poranku. Niekiedy słychać było pochrumkiwania guźców, rechot hien, czy w oddali ryk lwów. W jeden wieczór wielka migracja przeszła praktycznie przez nasz obóz. Niekończące się stada gnu oraz zebr wieczorem zbliżało się w stronę obozowiska, by o poranku znaleźć się już po drugiej stronie kempu.

Heritage Luxury Tented Camp – podsumowanie i recenzja

Obsługa jest bardzo miła i pomocna. Każdy gość jest witany oraz żegnany, co jest niesamowicie miłe. Obóz jest zadbany, poza namiotami są również toalety. Wszystko jest czyściutkie, jedzenie przepyszne. Jest mnóstwo miejsca do relaksu, gdzie można usiać i rozkoszować się widokiem na Park. Najchętniej już dziś wróciłabym tam ponownie i jeśli tylko nadarzy się taka okazja, z pewnością z niej skorzystamy.

Jeśli marzysz o prawdziwym afrykańskim Safari i pragniesz zorganizować safari na własną rękę, jesteśmy w stanie pomóc Ci wraz z naszym przyjacielem i najlepszym przewodnikiem na Safari, Frankiem. Napisz na safarizfrankiem@gmail.com po więcej informacji.

Jeśli akurat będziesz odwiedzać Zanzibar, to Frank może dla Ciebie zorganizować takie safari z Zanzibaru, z odbiorem spod hotelu na Zanzibarze i z odwiezieniem pod sam hotel, pełnym wyżywieniem, transportem itd.

Park narodowy Serengeti, Tanzania

Jeśli jeszcze nie znasz parku narodowego Serengeti w Tanzanii, to pod tym linkiem można znaleźć nieco więcej informacji na jego temat.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy wioskę Masajów. Koniecznie zobacz wpis, jak wyglądała nasza wycieczka do wioski Masajów.