Jak zorganizować safari w Tanzanii w Afryce?

Jak zorganizować safari w Tanzanii w Afryce

Spis treści

Safari w Tanzanii

Tanzania to najlepsze miejsce, aby wybrać się na prawdziwe, afrykańskie safari. To właśnie w tym kraju znajdują się najpopularniejsze Parki Narodowe, jak Serengeti czy krater Ngorongoro.

Niesamowite krajobrazy tego kraju, jak na przykład góra Kilimandżaro, krater Ngorongoro, czy Wielka Migracja w parku Serengeti, sprawiają, że Tanzania powinna znaleźć się na liście miejsc do odwiedzenia, każdego podróżnika.

Czy safari w Tanzanii jest bezpieczne?

Bezpieczeństwo w Tanzanii

Zacznijmy od samej Tanzanii. Tanzania jest bezpiecznym krajem. My mieliśmy okazję spacerować w nocy po miastach takich jak Dar es Salaam, czy Arusha, oraz Stone Town na Zanzibarze (i wielu innych miejscach) i nigdzie nie czuliśmy się w żaden sposób zagrożeni. Wiadomo, trzeba uważać wszędzie, ale Tanzania nie należy do krajów, gdzie trzeba zachowywać jakieś specjalne środki ostrożności.

Bezpieczeństwo na safari – wybór odpowiedniego operatora

Jadąc na safari w Afryce, warto wybrać się tam z doświadczonym przewodnikiem (a niestety niektóre firmy oferują tylko kierowcę, który wie jedynie jak przez Park Narodowy przejechać).

Doświadczony przewodnik safari wie jak postępować ze zwierzętami, kiedy można się do nich zbliżyć, a w jakich sytuacjach nie podjeżdżać za blisko.

My byliśmy już kilka razy na safari w Tanzanii i naszym ulubionym przewodnikiem jest Frank, z którym byliśmy w tym roku na safari w parkach Serengeti i Mikumi.
Frank 4 lata studiował „Wild Life” w Afryce i ma już ponad 15 lat doświadczenia jako przewodnik. W swojej karierze był na safari nawet z tak znanymi osobistościami, jak Boris Johnson (kiedy ten był jeszcze burmistrzem Londynu).

Frank zna doskonale zwierzęta i ich zachowania i doskonale wie, kiedy można podjechać do nich bardzo blosko, a kiedy lepiej oglądać je z pewnej odległości.  Frank zna też wiele ciekawych opowieści i historii o zwierzętach, którymi bardzo chętnie dzieli się ze swoimi gośćmi. Od Franka dowiesz się też, wielu ciekawostek i faktów na temat zwierząt.

Kiedy najlepiej pojechać na safari w Tanzanii?

Na safari w Tanzanii można się wybrać w dowolnym momencie w roku, jednak przygoda ta może być mniej atrakcyjna w porze deszczowej.

Tanzania leży niedaleko równika, więc jest tam ciepło przez cały rok, jednak w okresie mniej więcej od połowy marca do końca maja, jest tam długa pora deszczowe. W tym czasie można spodziewać się dość intensywnych opadów deszczu, jednak można też liczyć na przejaśnienia i momenty z odrobiną słonka.

Listopad i grudzień to krótka pora deszczowa w Tanzanii. Wtedy też można spodziewać się większej ilości opadów, ale to nie jest tak, że pada bez przerwy.

Wielka Migracja zwierząt

Jeśli chcesz zobaczyć więlką migrację w Parku Narodowym Serengeti, to trzeba mieć na uwadzę, iż rusza ona mniej więcej w kwietniu i trwa do grudnia. Zwierzęta w tym czasie wędrują po Serengeti, ale zahaczają też o region kratery Ngorongoro i Masai Mara w Kenii.

Pozostałe 3 miesiące, czyli mniej więcej od stycznia do marca, zwierzęta zatrzymują się, aby urodzić młode.

Bardzo ciekawym widokiem będzie też tak zwany z angielskiego „crossing”, czyli kiedy miliony zwierząt przekraczają rzekę. Dzieje się to w dwóch miejscach w parku Serengeti, a mianowicie na rzece Grumeti oraz na rzece Mara.

Safari Tanzania – Ile kosztuje safari Afryce

Zanim poruszę temat tego jak zorganizować safari w Tanzanii, myślę, że warto wspomnieć, ile taka wyprawa kosztuje.

Safari w Tanzanii to nie jest wycieczka, za którą można podać jedną konkretną cenę, dla kogoś, kto chciałby się tam wybrać. Takie wyjazdy na safari do parków narodowych są najczęściej szyte na miarę dla każdego klienta, w zależności czego oczekuje. Tak przynajmniej odbywa się to z ludźmi, których poznaliśmy i którzy taką organizacją się zajmują.

My na przykład chcieliśmy zostać tam na jedną noc, wiadomo — zobaczyć, jak najwięcej zwierząt i wrócić na drugi dzień wieczorem na Zanzibar (bo to właśnie z Zanzibaru wybraliśmy się na nasze safari), ale nie promem, bo wtedy wcześnie musielibyśmy wyjechać z parku Mikumi (ostatni prom na Zanzibar wyrusza około godziny 16:00, o ile dobrze pamiętam), a więc chcieliśmy wrócić samolotem.

Safari Tanzania stado bawołów podczas podczas naszego safari w Parku Narodowym Mikumi
Safari Tanzania Mikumi National Park

Takie właśnie safari zostało dla nas „uszyte na miarę”.

Jak zorganizować safari w Tanzanii od A do Z
Safari w Parku Narodowym Mikumi, Tanzania, Afryka

Zatem jeszcze wspomnę, co w cenie było wliczone w naszym safari, abyśmy mieli pełny obraz…

• Pierwszego dnia rano o godzinie 4:30 przyjechał po nas do hotelu kierowca. Zabrał nas na prom. Zarówno transport taksówką jak i prom był już wliczony w cenę safari.
  • Następnie w Dar es Salaam odebrał nas kierowca i przewodnik, z którym Land cruiserem pojechaliśmy do Parku Narodowego Mikumi. Po drodze zatrzymaliśmy się na lunch, który także był w cenie, poza napojami, które musieliśmy sobie do lunchu dokupić. To akurat nie jest duży problem, bo za 2 Coca Cole w barze zapłaciliśmy 2000 szylingów tanzańskich, czyli mniej więcej 3,45 PLN (za dwie butelki).
    W aucie mieliśmy kilka dużych butelek wody do naszej dyspozycji.
  • Dojechaliśmy na miejsce. Wstęp do Parku Mikumi też był wliczony w cenę.
  • Po kilku godzinach podziwiania dzikich zwierząt przyjechaliśmy do ośrodka z domkami, gdzie był nasz nocleg. Zarówno zakwaterowanie jak i kolacja były też w cenie.
  • Na drugi dzień o 6 rano wyruszyliśmy na drugą część safari. Po kilku godzinach wróciliśmy na śniadanie, oczywiście wliczone w cenę całej wycieczki.
  • Następnie kolejna część z podziwianiem afrykańskich zwierząt i po południu powrót do Dar es Salaam. Po drodze lunch — oczywiście wszystko w cenie.
  • Z Dar es Salaam mieliśmy wieczorem o 20:30 samolot z powrotem na Zanzibar — bilet lotniczy w cenie safari.
  • W Dar es Salaam czekała na nas taksówka, która zawiozła nas do naszego hotelu — również w cenie safari.

To wszystko było w cenie naszego safari. Więc ile kosztuje safari w Afryce? Za całość zapłaciliśmy 990 USD za dwie osoby. Mogliśmy praktycznie nie zabierać już ze sobą portfela, bo w samochodzie czekał na nas zapas wody do picia i wszystkie posiłki były już opłacone.

Cena jednak może się nieco zmienić, w zależności od zmieniających się cenn wstępów do parków narodowych, czy też cena paliwa, lotu, promu itp.
Zatem jest to cena orientacyjna. Jeśli chcesz konkretną ofertę takiego wyjazdu na prawdziwe afrykańskie safari w Tanzanii, to poniżej znajdziesz więcej informacji jak się skontaktować i zdobyć wycenę.

Transport z safari w Tanzanii z powrotem na Zanzibar
Powrót małym samolotem z safari z powrotem na Zanzibar

Jaki Park Narodowy w Tanzanii wybrać na safari

Safari w Parku Narodowym Mikumi

W Tanzanii safari można zorganizować w kilku Parkach Narodowych. My na nasze pierwsze safari wybraliśmy Park Narodowy Mikumi, bo jest w miarę blisko Dar es Salaam i nie jest aż tak drogi jak na przykład Serengeti. Park Mikumi jest też blisko Zanzibaru, skąd się na naszą afrykańską przygodę wybieraliśmy.

Park Mikumi, to jak się dowiedzieliśmy od naszego przewodnika Franka, jeden z bardziej niedocenianych parków w Tanzanii. To właśnie dzięki temu, safari w tym parku można zorganizować znacznie taniej niż safari w parkach na północy Tanzanii.

Park Mikumi naprawdę pozytywnie nas zaskoczył. Jest tam dużo zwierząt i jedyne zwierzęta w porównaniu z parkami północy, jakie w nim nie występują, to nosorożce. Zatem aby zobaczyć nosorożce, trzeba będzie się wybrać na północ kraju, jednak te zwierzęta też bardzo ciężko spotkać w Serengeti czy Ngorongoro. Jeśli chcesz koniecznie zobaczyć nosorożce, to najlepszym ku temu parkiem, będzie Mkomazi.

Safari w Parku Narodowym Serengeti

Safari w Serengeti, to zdecydowanie niezwykła przygoda. Głównie ze względu na Wielką Migrację, w której migrują miliony głównie gnu i zebry i przez 9 miesięcy w roku zwierzęta pokonują ogromny dystans, w poszukiwaniu pożywienia.

Udało nam się odwiedzić park narodowe Serengeti wczesną wiosną 2023 roku, już na skraju pory deszczowej. Widzieliśmy wielką migrację zwierząt, które przeszły tuż pod naszym obozowiskiem. Niesamowity widok i ryk stada przez całą noc.

Koło naszych namiotów przeszła też duża grupa słoni.
Mamy już na naszym kanale film z tej wyprawy na safari Serengeti, który możesz zobaczyć poniżej:

Safari w kraterze Ngorongoro

Krater Ngorongoro uważany jest za jeden z przyrodniczych cudów świata. Ukształotował się w wyniku działania wygasłego już wulkanu, który wybuchł około 2-3 miliony lat temu.

Krater mieliśmy okazję oglądać tylko z góry i nie mieliśmy tej przyjemności, aby wjechać do środka na safari, jednak już sam widok tego miejsca z góry robi niesamowite wrażenie.

Krater Ngorongoro ma około 20 kilometrów długości. Jak wygląda z góry i nieco więcej informacji na jego temat, można znaleźć w naszej serii filmów z kontynentalnej Tanzanii, którą można znaleźć poniżej:

Safari w Parku Narodowym Selous

Park Narodowy Selous znajduje się również niedaleko Dar es Salaam i Zanzibaru. Frank jednak nie poleca tego parku, chyba, że ktoś chce się skupić głównie na ptakach lub hipopotamach i krokodylach.

Park jest bardzo duży a ilość zwierząt tam występujących, jest podobna jak w parku Mikumi, więc jest o wiele trudniej je znaleźć.

Park Narodowy Selous znajduje się sporo niżej (jeśli chodzi o wysokość nad poziomem morza) niż inne parki, przez co jest bardzo mokry i przez sporą część roku może być tam niebezpiecznie.
Jednak jeśli ktoś chce się wybrać do tego Parku Narodowego, to oczywiście, z Frankiem można takie safari zorganizować.

Frank nam kiedyś przesłał zdjęcie przerówconego samochodu safari. Po opadach deszczu robi się tam sporo błota i dość ślisko, z tego też powodu, Frank odradze Selous, a proponuje o wiele bardziej przyjazdy i z większą ilością zwierząt pobliski park Mikumi.

Safari w Parku Narodowym Selous w Tanzanii

Parki Narodowe w Tanzanii

Przewodnik Frank, o którym często tutaj wspominamy, posiada licencję, aby zorganizować safari w każdym Parku Narodowym w Tanzanii.

Dlatego jeśli interesuje Cię park Tarangire, Mkomazi, Kilimandżaro, lub każdy inny Park Narodowy w Tanzanii, napisz do nas maila na adres safarizfrankiem@gmail.com, a poprosimy Franka o wycenę takiego safari.

Odwiedziny w wiosce Masajów w drodze z safari

Po safari w Serengeti odwiedziliśmy jeszcze po drodze wioskę Masajów. Do takiej wioski można się wybrać również wracając z safari w parku Mikumi, jednak zdecydowanie polecamy to tylko osobom zostającym na safari na minimum 2 noclegi. W przeciwnym wypadku odbędzie się to kosztem safari, czego nie polecamy.

W 2021 roku w Tanzanii przeżyliśmy niesamowite chwile w Parku Narodowym Mikumi, gdzie widzieliśmy zebry, antylopy, guźce, słonie, krokodyle, hipopotamy, lwy, szakale i wiele innych zwierząt.
Jak kto gdzieś przeczytałem w Internecie: Mikumi jest to jeden z bardziej niedocenionych parków narodowych w Tanzanii. Moim zdaniem na pewno warto go odwiedzić. Poza nosorożcami występują tam praktycznie wszystkie zwierzęta, które można spotkać w Serengeti.

YouTube video

Na jak długo wybrać się na safari?

Safari w Tanzanii to zdecydowanie wielka przygoda. Wiele osób decyduje się na spędzenie w ten sposób dłuższego urlopu, inni organizują tylko krótszy wyskok, podczas wakacji gdzieś niedaleko (jak zorganizować safari z Zanzibaru, znajdziesz pod tym linkiem).

Na jak długo chcesz się wybrać na safari, będzie pewnie zależało od tego, jak bardzo lubisz naturę i dzikie zwierzęta.

Polecamy safari z minimum 1 noclegiem, bo safari jednodniowe, które są organizowane przez niektóre firmy, to takie tylko „żeby odhaczyć”, że się na safari było.
Zwierzęta są najbardziej aktywne w okolicach wschodu i zachodu słońca, a na tych jednodniowych safari, jest się w parku na samym safari, może z 3 godziny i to w okolicach południa. Zatem omija się najciekawsze momenty na safari.

Dodatkowym atutem przemawiającym za zaostaniem na przynajmniej jedną noc, jest to, że można zobaczyć zachód i wschód słońca nad kontynentem Afrykańskim. Niesapomniane przeżycie.

Taki nocleg na safari jest też świetną przygodą. Najczęściej takie kempingi nie są niczym ogrodzone, więc zwierzęta, zwłaszcza w nocy, mogą podejść sobie całkiem blisko. My w parku Mikumi w nocy słyszeliśmy pod naszymi oknami guźce, a w Serengeti niedaleko był lew, a kolejnej nocy słyszeliśmy polujące hieny. Wszystko to można zobaczyć na naszych filmach na YouTube.

Jak zorganizować safari w Afryce w Tanzanii

Pojęliśmy jakiś czas temu współpracę z Frankiem (przewodnikiem safari w Tanzanii) dotyczącą organizacji safari w Afryce a konkretnie we wszystkich parkach narodowych w Tanzanii.

Zatem jeśli interesuje Cię safari w Tanzanii, również możemy zorganizować z Frankiem takie safari z Zanzibaru, to zapraszamy do kontaktu pod adresem email:

safarizfrankiem@gmail.com

Cena safari pozostaje bez żadnych zmian, jedynie za pomoc w kontakcie z osobami chcącymi się wybrać na takie safari, oraz za znalezienie chętnych, Frank odpali nam kilka dolarów prowizji, lub zabierze nas na safari, zatem w ten sposób wspierasz również nasz blog podróżniczy i kanał YouTube

Safari Tanzania - Jak zorganizować safari w Tanzanii w Afryce - Frank przewodnik i kierowca

Organizacja safari z Dar es Salaam lub innego miejsca w kontynentalnej Tanzanii

Frank to zawodowiec i jest naprawdę świetny w tym co robi. Ma 15 lat doświadczenia jako przewodnik safari, 4 lata studiów w tym kierunku, przewoził wiele znanych osób, na przykład jedną z nich był Boris Johnson, kiedy był jeszcze burmistrzem Londynu. Frank jest również często zapraszany na wykłady, na których są szkoleni przyszli przewodnicy.

Zna dobrze zwierzęta, wie, gdzie ich szukać, oraz zna wiele bardzo interesujących historii na temat zwierząt. Nam opowiedział na przykład, jak głodny krokodyl wyszedł z wody, bo chciał, aby lwy podzieliły się z nim swoją zdobyczą.
Lwy nie były zachwycone tym pomysłem, co krokodyl przypłacił życiem. Jak to powiedział Frank, lwy teraz na deser miały jeszcze mięso krokodyla.

Frank posiada zarejestrowaną firmę i również zorganizuje safari szyte na miarę. Może to być Serengeti, Mikumi czy każdy inny park narodowy w Tanzanii. Można z nim się również wybrać na trekking na górę Kilimandżaro.

Skontaktuj się z nami, a my z Frankiem zajmiemy się wyceną i zorganizowaniem wszystkiego. Całość zapłacisz na miejscu Frankowi, więc nie ma żadnego ryzyka. Kontakt z nami dla przypomnienia: safarizfrankiem@gmail.com

Safari w Tanzanii organizacja takiej wycieczki w Afryce

Organizacja safari z Zanzibaru z odbiorem z hotelu

Takie safari można też zorganizować dla osób znajdujących się na Zanzibarze. Wraz z Frankiem zorganizujemy odbiór z hotelu, transport do kontynentalnej Tanzanii, i tak samo powrót na Zanzibar do samego hotelu. Transport z Zanzibaru i z powrotem może być zorganizowany promem lub samolotem. Wszystko jesteśmy w stanie dostosować pod Ciebie i Twoje preferencje.

Afrykańskie safari w Tanzanii może zatem być zorganizowane od A do Z, z odbiorem z Zanzibaru. Jeśli interesuje Cię dokładna wycena, napisz do nas czy masz jakieś preferencja co do parku narodowego, długości pobytu, noclegów na safari oraz ilość osób wybierających się na taką wycieczkę, a jeśli w grupie są dzieci, to także ich wiek. Frank wszystko wyceni i prześlemy Ci ofertę.

Jeszcze raz podaję email, pod którym można się kontaktować w sprawie organizacji safari:
safarizfrankiem@gmail.com

Jeśli interesuje Cię więcej informacji jak zorganizować safari z Zanzibaru, to zapraszamy na ten wpis, gdzie dokładniej opisujemy, jak to wygląda, oraz jak możemy pomóc w zorganizowaniu takiego safari.

Oto nasz sposób, jaki możemy polecić jak zorganizować safari w Tanzanii. Sami byliśmy na safari w Parku Narodowym Mikumi (2 razy) i w Parku Narodowym Serengeti i byliśmy zachwyceni i jednym i drugim parkiem.

Frank to naprawdę świetny przewodnik, znający wiele ciekawych historii o zwierzętach i co najważniejsze wie dokładnie jak odnaleźć zwierzęta. Dla nas znalazł wszystkie zwierzęta, które mieliśmy na naszej liście, które chcieliśmy zobaczyć i wiele innych.

Jeśli masz jakieś pytania, to zapraszamy do zadawania ich w komentarzach pod wpisem, lub ewentualnie do kontaktu przez email na podstronie „kontakt” lub pod podanym już wcześniej adresem mailowym. Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądało nasze afrykańskie safari z Frankiem, to koniecznie zobacz film z tej wyprawy, który znajdziesz poniżej.

Wybór odpowiedniego zakwaterowania na safari

Na safari można wybrać kilka różnych form zakwaterowania. Od noclegu w namiotach, po luksusowe hotele, bo nawet sieć hoteli 4 Seasons można znaleźć w niektórych parkach narodowych w Tanzanii.

My mieliśmy okazję korzystać z tych tańszych, do powiedzmy średnich miejsc i muszę powiedzieć, że bardzo dobrze czuliśmy się w każdym z nich.
Moim skromnym zdaniem, nie ma na takim 2-3 dniowym safari za bardzo czasu, aby nacieszyć się luksusowymi opcjami zakwaterowania, dlatego ja wybrałbym opcje tańsze do średnich maksymalnie.

Miejsca, które zdecydowanie przypadły nam do gustu, to w Mikumi Tan Swiss Lodge, w którym mieliśmy okazję się zatrzymać podczas naszego osatniego safari w Mikumi, oraz Heritage Luxury Tented Camp, w którym byliśmy w Parku Narodowym Serengeti.

Jednak na krótkie safari polecamy bardzo fajną opcję zakwaterowania, która też jest najtańsza. W tym miejscu Frank standardowo załatwia zakwaterowanie w parku Mikumi, jeśli ktoś nie ma specjalnych wymagań, takich jak basen itp. To miejsce można zobaczyć na naszych vlogach w filmie nieco niżej w tym wpisie.

Poniżej kilka zdjęć, z miejsc, w których mieliśmy okazję nocować na safari.

Jakie zwierzęta możesz zobaczyć na safari w Tanzanii?

Na safari w Tanzanii można spotkać naprawdę bardzo dużo dzikich zwierząt. Aby opisać je wszystkie, trzebaby było wydać na ten temat książkę. W tym wpisie chcę się skupić nad zobaczeniem zwierząt z Wielkiej Piątki…

Czym jest Wielka Piątka? – dzikie zwierzęta w Afryce

Wielka Piątka, to 5 gatunków najsilniejszych zwierząt, które kiedyś kojarzyły się z największą trudnością w ich upolowaniu. Dla myśliwych kiedyś, przyniesienie trofeum takiego zwierzęcia, było powodem do dumy.

Dziś na szczęście nie można już polować na zwierzęta w Tanzanii, ale nazwa „Wielka Piątka” pozostała.
Do zwierząt z wielkiej piątki zaliczamy:

• Lwy
  • Słonie
  • Nosorożce
  • Lamparty
  • Bawoły

Safari Tanzania – czyli jak wygląda afrykańskie safari?

Jeśli kogoś interesuje, jak takie safari w Tanzanii wygląda, to w poniższym filmie można zobaczyć Franka, czyli naszego kierowcę i przewodnika w akcji.
Jest to jedna z dwóch części z naszego safari w Tanzanii w Parku Narodowym Mikumi. Filmy z safari w Serengeti były już powyżej w tym wpisie.

YouTube video

Jak się przygotować do safari?

Na safari w Afryce warto dobrze się przygotować. Należy pamiętać, o odpowiednich środkach na komary. Dla nas na afrykańskie moskity sprawdził się najlepiej jeden środek, o którym za chwilę.

Warto też pamiętać o odpowiednim ubraniu. Kolor czarny, choć obojętny dla zwierząt, może przyciągać owady. Kolory jaskrawe, takie jak czerwony, żółty czy pomarańczowy, mogą przyciągać uwagę zwierząt.

Trzeba też pamiętać o wygodnych butach, no i o tym, że klapki czy sandały są raczej odradzane.

Wszystko co trzeba wiedzieć na temat przygotowania się do takiej podróży, znajdziesz w naszym wpisie jak przygotować się do safari. Nie ma więc sensu tutaj ponownie tego wszystkiego opisywać.
Tam też znajdziesz nasze środki na komary i inne produkty, które polecamy zabrać ze sobą.

YouTube video

Fotografia i wideo na safari w Afryce

Jeśli jesteś fanem/fanką fotografowania dzikich zwierząt, lub nagrywania filmów z nimi, to wystarczy powiedzieć o tym Frankowi przed wyjazdem na safari. Frank zadba o to aby bezpiecznie przetransportować sprzęt, jeśli masz go więcej, oraz będzie robił specjalne przystanki na zdjęcia i wideo dzikiej afrykańskiej przyrody.

Należy pamiętać o zabraniu obiektywu z dobrym zoom’em, bo wiele zwierząt będzie trzeba obserwować z pewnej odległości.

Safari w Afryce w Tanzanii – podsumowanie

Mam nadzieję, że nasze porady w organizacji safari w Tanzanii w Afryce się przydadzą. Na koniec jeszcze dla osób, które się na taką wyprawę wybierają, pewnie okaże się przydatne jak się przygotować na safari. Co zabrać, jak się ubrać, czego nie zabierać i co się może przydać podczas takiego wyjazdu.
Wszystkie te informacje znajdziesz właśnie w naszym wpisie na ten temat.

To już dzisiaj na tyle jeśli chodzi o organizację safari. Jeśli interesują Cię a przykład atrakcje Zanzibaru, to zapraszamy na ten właśnie wpis, lub inne z naszej serii wpisów z Zanzibaru, które można znaleźć na naszym podróżniczym blogu.

Do usłyszenia w kolejnym wpisie. Cześć.

10 odpowiedzi

1. Frank to super przewodnik. Trafiliśmy tam z tego bloga podróżniczego i po obejrzeniu filmów z safari na kanale YT Łukasz Szewczyk. Polecam zdecydowanie!

2. Byliśmy na safari z noclegiem w parku Mikumi zorganizowanym przez Franka za pośrednictwem Łukasza ( 8-9 sierpnia). Wszystko było dograne idealnie, wspaniała atmosfera a przeżycia ciężko opisać😃😍. Nasza 7 latka hiperwentylowala, my również🤣. Bardzo dziękujemy i polecamy!