Sycylia wakacje na własną rękę – jak zorganizować?

Sycylia wakacje na własną rękę

Spis treści

Sycylia bez biura podróży

Katania Sycylia na własną rękę

W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam dokładnie, jak zorganizowaliśmy naszą wycieczkę na Sycylię bez biura podróży, czyli „Sycylia na własną rękę”.

Taka wycieczka jest bardziej elastyczna niż wylot z biurem podróży, bo można zaplanować sobie kilka dni w jednej części wyspy, a później przenieść się w inny region. Jest to bardzo przydatne jeśli chcecie sporo zwiedzać, bo wyspa nie jest mała, a codziennie robić setki kilometrów to strata czasu i pieniędzy.

Jak już zorganizujecie wyjazd, to zapraszam też na wpis Wschodnia Sycylia atrakcje. Co warto zobaczyć. Przedstawiamy tam najciekawsze miejsca, które odwiedziliśmy.

Ale zacznijmy od początku, bo najpierw trzeba na Sycylię się jakoś dostać, czyli Sycylia wakacje czas zacząć…

Sycylia tanie loty – czyli jak kupić tani bilet lotniczy

Sycylia wakacje lot na Sycylię podróżniczy blog

Dostać się na Sycylię można oczywiście samochodem czy jak gdzieś czytałem, nawet pociągiem. Link do tego artykułu podlinkuję Wam na końcu tego wpisu.
Ja jednak zdecydowanie polecam samolot. Jest szybciej, wygodniej i zazwyczaj znacznie taniej.

Na temat jak szukać tanich lotów powstał już cały artykuł, dlatego nie będę się tutaj powtarzał. Osoby, które nie wiedzą, jak szukać tanich biletów lotniczych, zapraszam do przeczytania poradnika jak używać porównywarki cen lotów Skyscanner, a znajdziecie go we wpisie „Jak kupić tanie bilety lotnicze„.

Więc jak już ogarniemy jakiś lot na wyspę, to trzeba się jeszcze jakoś dostać z lotniska do hotelu. My na ten wyjazd postanowiliśmy wynająć auto na cały nasz pobyt na Sycylii.

Sycylia – samochód bez depozytu na karcie kredytowej

Nie wiem, jak Ty, ale ja zawsze wolę wykupić lepsze ubezpieczenie i nie martwić się, że w razie jakiegoś zdarzenia, czy choćby jakiś rys na samochodzie, dużą część kosztów naprawy auta poniosę ja.
Ten problem zawsze się pojawia, kiedy jadę do krajów południowych Europy. Teraz mogę Wam jeszcze dodatkowo powiedzieć, że jest południe Europy i jest Sycylia. W takim szoku jak przy pierwszej przejażdżce przez Katanię, to jeszcze nie byłem… Ale o tym nieco później.

Wypożyczalnie samochodów bez depozytu na Sycylii

Wypożyczalni jak wszędzie i na Sycylii znajdziecie wiele. Ja jednak szukałem czegoś z pełnym ubezpieczeniem i bez depozytu na karcie kredytowej. No i udało się…
Zarezerwowałem Fiata 500 z wypożyczalni Centauro Rent a Car. Jak się okazało po naszym przyjeździe, nie mieli Fiata 500  i dostaliśmy darmowy upgrade na Opel Crossland w automacie. Całkiem fajna zamiana i to w tej samej cenie.

Za 10 dni zapłaciliśmy we wrześniu 270 euro za całość już z pełnym ubezpieczeniem.
Samochód odebraliśmy zaraz przy samym lotnisku i w tym samym miejscu później go oddaliśmy. Nie był więc nam potrzebny żaden inny środek transportu z lotniska czy na lotnisko w Katanii.
Jeśli jednak planujecie wyjazd na Sycylię, ale bez wynajmu auta to można poszukać innego transportu, a na ten temat coś więcej poniżej.

Sycylia wynajem samochodu bez depozytu
Sycylia Katania auto bez karty kredytowej
Turystyka - zobacz ceny

Transport z lotniska na Sycylii – jeśli nie wynajmujesz auta

W znalezieniu transportu z lotniska w Katanii, czy z każdego innego lotniska na świecie, pomoże Wam porównywarka lotów, hoteli i właśnie transportu z lotnisk. Jest to niestety tylko anglojęzyczna strona, ale nawet jeśli ktoś nie zna angielskiego, to jest teraz dużo opcji przetłumaczenia sobie treści w internecie.

Strona ta to eDreams.com. Z niektórych lotnisk znajdziecie tam transport autobusowy, z innych tylko taxi i transport samochodowy firm przewozowych. To już zależy od lotniska.
My zatrzymywaliśmy się w hotelu na obrzeżach Katanii, więc transport autobusem do centrum miasta nie wchodził w grę, a innej opcji autobusem nie było. Jednak w wielu przypadkach z pewnością znajdziecie odpowiedni transport dla siebie.

Sycylia Katania transport z lotniska

Hotel na Sycylii

Sycylia to dość duża wyspa, zatem i oferta hoteli jest ogromna. Wybór hotelu będzie zależał oczywiście od regionu, w którym chcesz się zatrzymać. My zatrzymaliśmy się we wschodniej części wyspy, więc na tej części będę się skupiał w tym wpisie.

Hotel w Katanii? Czy może lepiej zatrzymać się poza dużym miastem?

Sycylia hotel na obrzeżach Katanii

My w pierwszej części naszej podróży zatrzymaliśmy się w hotelu 4 Spa Resort Hotel na obrzeżach Katanii. Jako baza wypadowa do zwiedzania wyspy hotel sprawdził się bardzo dobrze. Jednak gdybyśmy nie mieli wynajętego samochodu, to byłoby o wiele mniej ciekawie. Hotel jest oddalony od części miasta, gdzie są jakieś restauracje i bary o około 3 kilometry. Jest to spacer wzdłuż linii brzegowej, często z pięknymi widokami… ale jednak jest to spory kawałek do przejścia. Bez auta raczej nie polecam się zatrzymywać w tym hotelu.

Hotel 4 Spa Resort jest czysty, ma miłą obsługę i smaczne jedzenie w restauracji hotelowej. Mieliśmy tam wykupione tylko śniadania, bo tak jak wspomniałem, była to nasza baza wypadowa na zwiedzanie Sycylii. W tej kwestii hotel sprawdził się świetnie. Czy jednak bym tam wrócił? Chyba wybrałbym coś bliżej jakichś restauracji i barów, bo kiedy miałem chęć na drinka lub piwo, to czekał nas spory spacer w jedną i w drugą stronę. Nie, żebym narzekał, bo uwielbiam te klimatyczne przechadzki podczas naszych podróży, ale po całym dniu zwiedzania, czasami się po prostu nie chce się iść i później wracać taki kawał drogi. Są co prawda jeszcze taksówki. Zapytałem o jedną w recepcji i z przyjazdem do hotelu koszt jaki podała mi recepcjonistka, to było chyba €20 lub €25 w jedną stronę.

Katania Sycylia spacery wzdłuż wulkanicznej linii brzegowej
Sycylia Katania wybrzeże
Wieczorna spacery po Katanii - Sycylia na własną rękę

Dla osób, które wynajmą auto, pobyt w Katanii może (ale nie musi) mieć jeden minus.
W tym największym na wschodzie Sycylii mieście, jak gdzieś kiedyś przeczytałem, znaki drogowe są tylko po to, aby było więcej cienia. Muszę niestety stwierdzić, że nie ma w tym wcale przesady. Jazda ulicami Katanii to wolna amerykanka. Kto ma słabsze nerwy… ustąpi pierwszeństwa. Dosłownie.
Nie raz z drogi podporządkowanej wjeżdżało mi auto (i wymuszało w ten sposób pierwszeństwo), a kierowca nawet nie patrzył się w moją stronę, tylko jechał, jakby to on był na drodze z pierwszeństwem przejazdu.

Osobom mniej obytym w prowadzeniu samochodu lub ze słabszymi nerwami, zdecydowanie odradzam przejażdżki do Katanii w roli kierowcy.

Katania ulice miasta i ruch samochodowy

Hotel w Taorminie

Plan był na początku taki, żeby zostać na 2 noce w Taorminie, czyli bardzo turystycznym miasteczku położonym na zboczu góry, jakieś 50 kilometrów na północny wschód od Katanii.

Więcej na temat tego malowniczego miasteczka dowiedzie się z osobnego wpisu pod tytułem „Taormina Sycylia atrakcje i co warto zobaczyć„. Także jeśli jesteś zainteresowana(y) tym bardzo turystycznym miejscem na Sycylii, polecam Ci przeczytanie tamtego wpisu.

Wracając do tematu hotelu w Taorminie. Niestety stwierdziliśmy, że będzie to zbyt wiele zmian hoteli podczas naszej podróży, a miała ona być nastawiona nie tylko na zwiedzanie, ale też na odpoczynek. Zrezygnowaliśmy więc z tej opcji. Niestety.
Żałowałem tej decyzji od pierwszych chwili, które spędziliśmy w Taorminie.
Dużo osób uważa to miasto za zbyt turystyczne i komercyjne, ale powiem Wam, że nie bez powodu przyjeżdża tam tak wielu turystów…

Taormina plaża Isola Bella
Sycylia na własną rękę Taormina blog podróżniczy

Sycylia All Inclusive czyli Hotel Grand Palladium Sicilia Resort & Spa

Ostatnie trzy noce naszej wycieczki na Sycylię spędziliśmy w hotelu Grand Palladium Sicilia Resort & Spa położonym około 20 kilometrów od Cefalu.

Hotel ten był dla nas miejscem na odpoczynek i „zregenerowanie baterii” po tygodniu intensywnego zwiedzania. Wykupiliśmy tam opcję All inclusive i postanowiliśmy tylko leniuchować.

Sycylia jaki hotel All inclusive
Sycylia Hotel Grand Palladium Sicilia Resort & Spa

Chociaż morze było nieco oddalone od naszego pokojowego balkonu, to widok był i tak przepiękny.

Jeśli chodzi o miejsca do pływania, to znajduje się tam hotelowa plaża i 3 baseny. Hotel, choć jest naprawdę sporych rozmiarów, to nigdzie nie czuło się tłumu i ścisku. Liczba turystów rozkładała się na wszystkie baseny, plus duża liczba osób czas spędzała na plaży.

Jedzenie było bardzo smaczne i każdy spokojnie mógł znaleźć coś dla siebie. Jeśli natomiast mowa o napojach „wzmacnianych” to hotel pod tym względem wypadał naprawdę rewelacyjnie. Do drinków były nalewane oryginalne „napoje wyskokowe”, a nie jak to zazwyczaj bywa ich lokalne odpowiedniki. Piwo też było bardzo smaczne, a kiedy kończyła się beczka, to nikt nie kazał gościom czekać na zmianę, tylko w tym czasie podawano piwo butelkowe.

Pod względem wypoczynku, to jak dotąd jest to nasze ulubione miejsce. Hotel jest bardzo ładny, ale bez przesadnego przepychu. Trzy baseny i plaża powodują, że wszędzie jest dla wszystkich miejsce. Miła obsługa i klimat tego miejsca po prostu nas zauroczyły. Przy kolejnym wyjeździe na Sycylię ostatnie 2 – 3 noce robimy sobie znowu taki odpoczynek w tym samym miejscu 🙂

Hotel chyba aktualnie jest remontowany, bo na stronie Booking.com, jest informacja, iż będzie otwarty w 2021 roku.

Sycylia bez biura podróży hotel i plaża hotelowa blog podróżniczy
Hotel Sycylia Grand Palladium
Basen w hotelu na Sycylii

Sycylia wakacje na własną rękę – podsumowanie

Zanim zacznę podsumowanie, to dla osób, które może zainteresować temat Sycylia ciekawostki – 20 rzeczy które warto wiedzieć o Sycylii, zapraszam do odwiedzenia tego linku. Natalia tam rozpisuje się więcej na temat ciekawostek, historii i tradycji Sycylii.

Po spędzeniu trzech nocy i niecałych czterech dni w hotelu Grand Palladium Sicilia Resort & Spa, czas było wracać na lotnisko. Po wymeldowaniu z hotelu mieliśmy jeszcze sporo czasu, więc po drodze postanowiliśmy zatrzymać się w Cefalu. Pięknej nadmorskiej miejscowości, o której jeszcze napiszę więcej na tym blogu, bo zdecydowanie warto zrobić nawet osobny wpis o tym miejscu.

Ogólnie to pojawią się tutaj wpisy opisujące nasze przygody na Sycylii. Przedstawię Ci miejsca, które mieliśmy okazję odwiedzić, przede wszystkim te, które nas zauroczyły, ale wspomnę też te, w które nie warto się wybierać (bo i na takie trafiliśmy). Jak tylko wpisy się pojawią, to postaram się go tutaj podlinkować.

Tutaj macie link do wpisu o podróży pociągiem na Sycylię.

Na dzisiaj to już tyle. Osoby, które lubią oglądać nasze filmy, zapraszam oczywiście na relację wideo, którą znajdziecie poniżej. Cześć.