Lot do USA i Floryda na własną rękę – początek nowej przygody

Lot do USA - Floryda Miami

Spis treści

Lot do Stanów Zjednoczonych a konkretnie Miami na Florydzie

Na Florydę, a konkretnie do Miami wybraliśmy się portugalskimi liniami lotniczymi Tap Portugal.

Lot z przesiadką w Lizbonie z ostateczną destynacją w Miami kosztował nas 797 euro za dwie osoby łącznie z bagażami.

Pierwszy lot do Lizbony trwał niecałe trzy godzinki, lekkie opóźnienie z lądowaniem spowodowało, że na drugi lot nie musieliśmy czekać w ogóle. Od razu udaliśmy się do odpowiedniej bramki.

Nie ukrywam, że papierów była masaaaa. Czy Floryda jest warta tego całego zachodu..?

Lot do USA – potrzebne dokumenty, kody, testy i deklaracje

Deklaracje, kody QR, ESTA czyli dokument uprawniający nas do wlotu do USA gdyż na szczęście jako obywatele Polski wizy już nie potrzebujemy.

Pomimo przejścia i przechorowania Corony, Omikrona czy Delty – zwał jak zwał, dwa tygodnie wcześniej, zrobiliśmy również test antygenowy dla pewności, gdyż jak się okazało, na terenie Holandii nie jesteśmy w stanie otrzymać dokumentu, który jest wymagany przez CDC. Dokumentem wymaganym był to papier o gotowości podróżowania po przechorowaniu.

Na szczęście wystarczył test antygenowy, czyli ten tańszy, wykonany  przeddzień wylotu.

Port Lotniczy Schiphol w Amsterdamie – początek podróży

Naszym lotniskiem startowym był Port lotniczy Schiphol w Amsterdamie. Tam czekała nas wyłącznie kontrola testów, paszportów oraz nadanie bagażu.

Otrzymaliśmy również informację, aby przed wylądowaniem w Lizbonie wypełnić online deklarację o tym, że jest to wyłącznie tranzyt – dane, numer lotu itp. na stronie portugalcleanandsafe.pt po wypełnieniu wniosku generowany jest kod QR, który teoretycznie powinien być sprawdzany przez pracowników lotniska w Lizbonie – nic takiego nie miało jednak miejsca.

Lot do USA z Amsterdamu

Lot do USA z przesiadką w Lizbonie

W Lizbonie na lotnisku przeszliśmy kontrolę paszportową w okienku dla obywateli EU, po czym przy właściwej bramce jeden z pracowników sprawdził, a raczej rzucił okiem na dokument, który mieliśmy już wypełniony…

Sprawdził boarding pass, paszporty i zadał kilka pytań odnośnie tego, jaki jest cel naszej podróży, kiedy planujemy wracać, u kogo się zatrzymamy… po czym życzył nam miłego lotu.

Teraz wystarczyło tylko przetrwać niecałe 9 godzinek lotu i znaleźć się w miejscu docelowym, czyli na lotnisku w Miami.

Lot do USA – linie lotnicze Tap Portugal – co w cenie biletu?

Na początku lotu otrzymujemy jeszcze deklarację, którą będzie trzeba okazać na miejscu w USA. Dane, jakie należy w niej podać to oczywiście dane personalne, numer paszportu, adres pobytu w miejscu docelowym, oraz wartość rzeczy, które posiadamy do ewentualnego oclenia, jedna z Pań stewardess poleciła nam, aby lepiej pozostawić to miejsce puste.

Linie Tap Portugal oferują nam ciepły posiłek oraz napoje w tym napoje alkoholowe serwowane wyłącznie do posiłku. Mieliśmy dwa dania do wyboru, jednym z nich była pasta drugim zaś daniem, na które się zdecydowaliśmy to kurczak ze szpinakiem i purée ziemniaczane.

Przyznam, że znów jestem bardzo miło zaskoczona jakością i smakiem serwowanych dań.

Obiad podany był z dodatkową bułeczką, pastą z tuńczyka, krakersami, serkiem i masłem, nie pomijając oczywiście wyśmienitego deseru.

Wszystko zjedliśmy z ogromnym smakiem, delektując się przy tym wybornym portugalskim piwkiem.

Podczas lotu mamy do dyspozycji rozkładany fotel z przyzwoitą ilością miejsca na nogi, a także monitor ze sporym wyborem filmów, seriali i innych programów rozrywkowych. Na pokładzie istnieje również możliwość korzystania z sieci Wi-Fi jednak wyłącznie do kontaktowania się przez komunikatory typu Messenger czy WhatsApp. Udało nam się trafić na miejsca w rzędzie środkowym, gdzie znajdowały się 4 rzędy foteli i nikt nie siedział obok, także mieliśmy sporo miejsca wyłącznie do swojej dyspozycji. Dodatkowo kocyk, poduszka, napoje nielimitowane pod postacią wody, soków, coli itp.

Niestety na pokładzie wciąż obowiązuje nakaz noszenia masek, ale osobiście nakładałam maskę, wyłącznie idąc do toalety i nikt uwagi mi nie zwrócił.

Lot zleciał szybko i przyjemnie.

Stany Zjednoczone Ameryki – welcome to Miami 🙂

Na lotnisku w Miami wystarczyło przejść, którą kontrolę paszportów i odebrać bagaże. Po wyjściu z budynku przywitała nas cudowna pogoda i powiem suchego gorącego powietrza. Przyznam, że było to dość obce uczucie po przylocie z wilgotnej i mokrej Holandii, tym bardziej rozkoszowałam się tą chwilą, która miała trwać 3 tygodnie:)

Jeszcze taka ciekawostka (a tutaj więcej ciekawostek o Florydzie)- ogólnie do USA nie można wwozić surowego mięsa, wędlin różnego typu, kiełbas, owoców, warzyw czy np. sadzonek roślin. Ja będąc „cebulą” z Polski;) zachowałam sobie kanapeczkę w zgrabnie zapakowanym pudełeczku, którą dostałam w samolocie, gdyż w tamtej akurat chwili nie miałam na nią ochoty, a mając z tyłu głowy jeszcze dość długą podróż przed sobą, ma przezorność, skłoniła mnie, do zabrania kanapki do plecaka. Na lotnisku w Miami po hali przechadza się starsza Pani z pieskiem, a piesek ten ma jedno zadanie –  wywąchać w bagażach podróżnych wszystko to co „niedozwolone”. Ja zmęczona po wielu godzinach w podróży nagle spostrzegłam czworonoga kręcącego się koło mojego plecaczka bez jakichkolwiek chęci do odejścia:) z uśmiechem na twarzy powiedziałam starszej Pani, że pewnie kusi go kanapka w moim plecaku – Pani z dość poważną miną poprosiła mnie grzecznie o pokazania ów przekąski, upewniła się, że w środku nie ma mięsa itp., był tam serek topiony i jakieś warzywko. Wszystko skończyło się dobrze – kanapka została skonsumowana – przeze mnie, nie przez psa 🙂

Lot do Miami USA Floryda liniami Tap Portugal

Dla zainteresowanych ciekawostkami zapraszamy wpisu na naszym blogu podróżniczym, pod tytułem „USA ciekawostki„, gdzie omawiamy rzeczy, które najbardziej nas zaskoczyły w USA.

USA Floryda na własną rękę – podróże 2022

Wiadomo, że w dzisiejszych czasach ogarnięcie całej „podróżnej biurokracji” wymaga nieco wysiłku, jednak myślę, że wszystko jest do zrobienia jeśli tylko się chce.

Radość wzbudza we mnie widok coraz większej ilości ludzi na pokładach samolotów. Lotniska na powrót pękają w szwach od zabieganych turystów szukających swojej bramki.

Jak dziś pamiętam nasz pierwszy lot po wybuchu całej globalnej pandemii, gdzie na lotnisku w Berlinie byliśmy praktycznie sami.

Obecnie mam wrażenie, że wszystko powolutku wraca do normalności.

Życzę i sobie i wam, abyśmy mogli podróżować bez granic, bez zakazów, kwarantann, testów, kodów i całej tej zbędnej w moim mniemaniu papierologii.

Oby 2022 był nowym początkiem i startem w etap cudownych wypraw i eksploracji.

KONIECZNIE WPADAJ NA NASZ KANAŁ YOUTUBE – TAM POJAWIŁY SIĘ WŁAŚNIE PIERWSZE VLOGI Z PODRÓŻY NA FLORYDĘ.

YouTube video

Jeśli wybierasz się na Florydę, to zdecydowanie zapraszamy też na nasz wpis Floryda atrakcje turystyczne, gdzie opisujemy nasze ulubione miejsca na Florydzie, które naszym zdaniem warto, a nawet trzeba zobaczyć.